Elementi 7 Retro – program

Szafa Melomana z radością ogłasza program Elementi7 Retro, nad którą sprawuję patronat medialny. Gorąco zapraszam do wzięcia udziału w wydarzeniach. To trzy dni intensywnych spotkań i koncertów, trzy dni dedykowane muzyce i refleksji o niej. Podczas tegorocznej edycji, które odbędzie się 1-3 marca 2019 roku w murach Akademii Muzycznej w Krakowie, gośćmi specjalnymi będą m.in. Olga Drenda oraz Artur Zagajewski. – zapowiada Karolina Dąbek.

Ogólnopolska Konferencja Naukowa Studentów i Doktorantów

Koncerty Muzyki Nowej

Elementi7 Retro

1–3 marca 2019 roku

 

28 lutego 2019, czwartek – prolog

Studio A4

15.30–17.00 Mateusz Bień (Kraków) – MIDI – zapomniany element warsztatu współczesnego kompozytora

1 marca 2019, piątek

Sala Senatu (310)

9.00–9.30 rejestracja uczestników

9.30–9.45 Prorektor ds. dydaktyki i nauki Akademii Muzycznej w Krakowie dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AM – otwarcie konferencji

9.45–11.00 wykład 1: Andrzej Mądro (Kraków) – Grzechy niezapominania – nostalgia i retromania w muzyce rockowej i metalowej

11:00–11:15 przerwa na kawę

 

panel 1, prowadzenie – Andrzej Mądro

11.15–11.45 Szymon Borys (Katowice) – „gdzieś tam daleko w dali jakby we mgle”. Tęsknota za niewyrażalnym w Samuel Beckett: „What is the word” Györgya Kurtága

11.45–12.15 Paulina Zgliniecka (Kraków) – Muzyczny „zestaw migawkowych wspomnień“. „Last Days of Wanda B.” Aleksandra Nowaka

12.15–12.45 Aleksandra Machura (Kraków) – Refleksja o czasie i przemijaniu w „Carmina de tempore” Rafała Augustyna

12.45–14.30 przerwa obiadowa

 

panel 2, prowadzenie – Karolina Dąbek

14.30–15.00 Anna Gluc (Kraków) – Wokół melancholii i nostalgii. „Die Jahreszeiten Heinza Holligera” – retroanaliza

15.00–15.30 Dominika Micał (Kraków) – Nostalgia i styl późny. „The Moth Requiem” Harrisona Birtwistle’a

15.30–16.00 Ewa Chorościan (Kraków) – Między Schubertem a Tenney’em – „II Kwartet smyczkowy” Georga Friedricha Haasa

16.00–16.15 przerwa na kawę

 

panel 3, prowadzenie – Dominika Micał

16.15–16.45 Zuzanna Daniec (Kraków) – W nostalgii za przeżyciem egzystencjalnym: „Zu Staub” Marka Andre

16.45–17.15 Piotr Peszat (Kraków) – Śmierć nowej muzyki

17.15–17.45 Martyna Zakrzewska (Kraków) – Śmierć wykonawcy

 

koncert 1

Sala Koncertowa im. Krystyny Moszumańskiej-Nazar

19.00

Marcel Chyrzyński BEELDEN na flet prosty, klawesyn i taśmę (2006)

Wiaczesław Kyrylow Raum mit Sarabande na altowy flet prosty i klawesyn (2019)

Paweł Malinowski untitled na amplifikowany tenorowy flet prosty i klawesyn (2019)

Oktawia Pączkowska …spleen na flet prosty i warstwę elektroniczną (2019)

Monika Szpyrka the problem that has no name: 1 na klawesyn i audio-playback (2019)

Artur Zagajewski Composition arithmétique na flet piccolo i ścieżkę mono – wersja na klawesyn (2017)

Gośka Isphording – klawesyn

Erik Bosgraaf – flety proste

 

 

2 marca 2019, sobota

Sala Senatu (310)

9.00–10.15 wykład 2: Olga Drenda

10.15–11.00 wykład 3: Roman Dziadkiewicz (Kraków) – An-archeologia mediów na motywach prac nad rekonstrukcją „Kineform” Andrzeja Pawłowskiego i projektu „Bajka o dziewczynce, której uciekły rączki”

11.00–11.15 przerwa na kawę

 

panel 4, prowadzenie – Zuzanna Daniec

11.15–11.45 Artur Dobija (Katowice) – Hip-hopowa retroperspektywa: o debiutanckim albumie „Orient” duetu SYNY

11.45–12.15 Karolina Dąbek (Kraków) – Muzyka klasyczna w reklamie: majstersztyk czy barbarzyństwo?

12.15–13.45 przerwa obiadowa

 

panel 5, prowadzenie – Monika Szpyrka

13.45–14.15 Paweł Malinowski (Kraków, Aarhus) – Kraków, nostalgia. Zarys

14.15–14.45 Wassim Ibrahim (Kraków) – The crisis of musical identity in the Levant from Aramaic to the electronic music

14.45–15.15 Michał Dorman (Kraków) – Programowość abstrakcyjna

15:15–15:30 przerwa na kawę

15:30–16:30 wykład 4: dr Artur Zagajewski (Łódź) – Trash, punk, nowa fala, synth pop jako źródła moich inspiracji

 

koncert 2

Sala Koncertowa im. Krystyny Moszumańskiej-Nazar

17.30

Jarek Płonka rust na skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2016, rew. 2019)

Pierre Boulez Dérive 1 na sześć instrumentów (1984)

Paweł Szymański Bagatellen für A.W. na skrzypce, klarnet, saksofon tenorowy i fortepian (1995)

Artur Zagajewski Mechanofaktura na skrzypce, klarnet basowy, perkusję, fortepian (syntezator) (2015)

Spółdzielnia Muzyczna – improwizacja

Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

Małgorzata Mikulska – flety, Tomasz Sowa – klarnety, Krzysztof Guńka – saksofon tenorowy, Paulina Woś – skrzypce, altówka, Barbara Mglej – skrzypce, Jakub Gucik – wiolonczela, Aleksander Wnuk – perkusja, Martyna Zakrzewska –fortepian

 

3 marca 2019, niedziela

 

koncert 3

Sala Koncertowa im. Krystyny Moszumańskiej-Nazar

19.00

Requiem 1976 na orkiestrę smyczkową i dwie perkusje (2019)

Orkiestra Smyczkowa Elementi, Nadim Husni – prowadzenie

Michał Dorman śnieg/gwiazdy/— na flet i akordeon (2016)

Zuzanna Michna – flet, Rafał Pałacki – akordeon

JacobTV Lipstick na flet i audio-playback (1998)

Małgorzata Mikulska – flet

Wassim Ibrahim Why? na kwartet smyczkowy (2017)

Waghalter Quartet: Kazimierz Michalik – skrzypce I, Jakub Michalak – skrzypce II, Barbara Papierz – altówka, Jan Pasławski – wiolonczela

Wiaczesław Kyrylow Aurora-Lied na flet, basethorn, akordeon, altówkę i wiolonczelę (2019)

Zuzanna Michna – flet, Izabela Żurczak – basethorn, Wiesław Ochwat – akordeon, Joanna Kapusta – altówka. Łukasz Laxy – wiolonczela, Justyna Kwarcińska – prowadzenie

Piotr Peszat Democratic Music na fortepian (2019)

Martyna Zakrzewska – fortepian

Georges Aperghis Simata na fortepian (1970)

Martyna Zakrzewska – fortepian

Michał Lazar mozaika #3 na taśmę i wideo (2019) – fragment collage’u powstałego na użytek spektaklu tanecznego Mozaika, wideo we współpracy z Grzegorzem Martem

Orkiestra Smyczkowa Elementi:

skrzypce I: Natalia Orszak, Patrycja Polanowska, Anna Śliwczynska, Ewa Maria Gil, Adrian Lalik, Zofia Guzik; skrzypce II: Magdalena Pawlus, Joanna Boryczko, Zuzanna Jakimowicz, Aleksandra Panasiuk, Paulina Anna Bujok, Anna Lewandowska; altówki: Barbara Papierz, Dominika Dudek, Aleksandra Machnik, Edyta Butor, Justyna Maziarka, Magda Niedźwiecka; wiolonczele: Jan Pasławski, Katarzyna Bryniczka, He Xu, Weicheng Zhang, Monika Wursten, Xia Sheng; kontrabasy: Kuba Braun, Konrad Zapotoczny; perkusja: Aneta Puławska, Stanisław Konstanty

studenci, doktoranci i absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie

Joanna Kapusta – altówka, Łukasz Laxy – wiolonczela, Zuzanna Michna – flet, Małgorzata Mikulska – flet, Wiesław Ochwat – akordeon, Rafał Pałacki – akordeon, Martyna Zakrzewska – fortepian, Izabela Żurczak – basethorn

Nadim Husni, Justyna Kwarcińska – dyrygenci

Waghalter Quartet

Xing Yu

 

Organizatorzy

Akademia Muzyczna w Krakowie

Koło Naukowe Studentów Kompozycji

Koło Naukowe Studentów Teorii Muzyki

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o