Szafa Melomana z radością ogłasza program Elementi7 Retro, nad którą sprawuję patronat medialny. Gorąco zapraszam do wzięcia udziału w wydarzeniach. To trzy dni intensywnych spotkań i koncertów, trzy dni dedykowane muzyce i refleksji o niej. Podczas tegorocznej edycji, które odbędzie się 1-3 marca 2019 roku w murach Akademii Muzycznej w Krakowie, gośćmi specjalnymi będą m.in. Olga Drenda oraz Artur Zagajewski. – zapowiada Karolina Dąbek.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Studentów i Doktorantów
Koncerty Muzyki Nowej
Elementi7 Retro
1–3 marca 2019 roku
28 lutego 2019, czwartek – prolog
Studio A4
15.30–17.00 Mateusz Bień (Kraków) – MIDI – zapomniany element warsztatu współczesnego kompozytora
1 marca 2019, piątek
Sala Senatu (310)
9.00–9.30 rejestracja uczestników
9.30–9.45 Prorektor ds. dydaktyki i nauki Akademii Muzycznej w Krakowie dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AM – otwarcie konferencji
9.45–11.00 wykład 1: Andrzej Mądro (Kraków) – Grzechy niezapominania – nostalgia i retromania w muzyce rockowej i metalowej
11:00–11:15 przerwa na kawę
panel 1, prowadzenie – Andrzej Mądro
11.15–11.45 Szymon Borys (Katowice) – „gdzieś tam daleko w dali jakby we mgle”. Tęsknota za niewyrażalnym w Samuel Beckett: „What is the word” Györgya Kurtága
11.45–12.15 Paulina Zgliniecka (Kraków) – Muzyczny „zestaw migawkowych wspomnień“. „Last Days of Wanda B.” Aleksandra Nowaka
12.15–12.45 Aleksandra Machura (Kraków) – Refleksja o czasie i przemijaniu w „Carmina de tempore” Rafała Augustyna
12.45–14.30 przerwa obiadowa
panel 2, prowadzenie – Karolina Dąbek
14.30–15.00 Anna Gluc (Kraków) – Wokół melancholii i nostalgii. „Die Jahreszeiten Heinza Holligera” – retroanaliza
15.00–15.30 Dominika Micał (Kraków) – Nostalgia i styl późny. „The Moth Requiem” Harrisona Birtwistle’a
15.30–16.00 Ewa Chorościan (Kraków) – Między Schubertem a Tenney’em – „II Kwartet smyczkowy” Georga Friedricha Haasa
16.00–16.15 przerwa na kawę
panel 3, prowadzenie – Dominika Micał
16.15–16.45 Zuzanna Daniec (Kraków) – W nostalgii za przeżyciem egzystencjalnym: „Zu Staub” Marka Andre
16.45–17.15 Piotr Peszat (Kraków) – Śmierć nowej muzyki
17.15–17.45 Martyna Zakrzewska (Kraków) – Śmierć wykonawcy
koncert 1
Sala Koncertowa im. Krystyny Moszumańskiej-Nazar
19.00
Marcel Chyrzyński BEELDEN na flet prosty, klawesyn i taśmę (2006)
Wiaczesław Kyrylow Raum mit Sarabande na altowy flet prosty i klawesyn (2019)
Paweł Malinowski untitled na amplifikowany tenorowy flet prosty i klawesyn (2019)
Oktawia Pączkowska …spleen na flet prosty i warstwę elektroniczną (2019)
Monika Szpyrka the problem that has no name: 1 na klawesyn i audio-playback (2019)
Artur Zagajewski Composition arithmétique na flet piccolo i ścieżkę mono – wersja na klawesyn (2017)
Gośka Isphording – klawesyn
Erik Bosgraaf – flety proste
2 marca 2019, sobota
Sala Senatu (310)
9.00–10.15 wykład 2: Olga Drenda
10.15–11.00 wykład 3: Roman Dziadkiewicz (Kraków) – An-archeologia mediów na motywach prac nad rekonstrukcją „Kineform” Andrzeja Pawłowskiego i projektu „Bajka o dziewczynce, której uciekły rączki”
11.00–11.15 przerwa na kawę
panel 4, prowadzenie – Zuzanna Daniec
11.15–11.45 Artur Dobija (Katowice) – Hip-hopowa retroperspektywa: o debiutanckim albumie „Orient” duetu SYNY
11.45–12.15 Karolina Dąbek (Kraków) – Muzyka klasyczna w reklamie: majstersztyk czy barbarzyństwo?
12.15–13.45 przerwa obiadowa
panel 5, prowadzenie – Monika Szpyrka
13.45–14.15 Paweł Malinowski (Kraków, Aarhus) – Kraków, nostalgia. Zarys
14.15–14.45 Wassim Ibrahim (Kraków) – The crisis of musical identity in the Levant from Aramaic to the electronic music
14.45–15.15 Michał Dorman (Kraków) – Programowość abstrakcyjna
15:15–15:30 przerwa na kawę
15:30–16:30 wykład 4: dr Artur Zagajewski (Łódź) – Trash, punk, nowa fala, synth pop jako źródła moich inspiracji
koncert 2
Sala Koncertowa im. Krystyny Moszumańskiej-Nazar
17.30
Jarek Płonka rust na skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2016, rew. 2019)
Pierre Boulez Dérive 1 na sześć instrumentów (1984)
Paweł Szymański Bagatellen für A.W. na skrzypce, klarnet, saksofon tenorowy i fortepian (1995)
Artur Zagajewski Mechanofaktura na skrzypce, klarnet basowy, perkusję, fortepian (syntezator) (2015)
Spółdzielnia Muzyczna – improwizacja
Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble
Małgorzata Mikulska – flety, Tomasz Sowa – klarnety, Krzysztof Guńka – saksofon tenorowy, Paulina Woś – skrzypce, altówka, Barbara Mglej – skrzypce, Jakub Gucik – wiolonczela, Aleksander Wnuk – perkusja, Martyna Zakrzewska –fortepian
3 marca 2019, niedziela
koncert 3
Sala Koncertowa im. Krystyny Moszumańskiej-Nazar
19.00
Requiem 1976 na orkiestrę smyczkową i dwie perkusje (2019)
Orkiestra Smyczkowa Elementi, Nadim Husni – prowadzenie
Michał Dorman śnieg/gwiazdy/— na flet i akordeon (2016)
Zuzanna Michna – flet, Rafał Pałacki – akordeon
JacobTV Lipstick na flet i audio-playback (1998)
Małgorzata Mikulska – flet
Wassim Ibrahim Why? na kwartet smyczkowy (2017)
Waghalter Quartet: Kazimierz Michalik – skrzypce I, Jakub Michalak – skrzypce II, Barbara Papierz – altówka, Jan Pasławski – wiolonczela
Wiaczesław Kyrylow Aurora-Lied na flet, basethorn, akordeon, altówkę i wiolonczelę (2019)
Zuzanna Michna – flet, Izabela Żurczak – basethorn, Wiesław Ochwat – akordeon, Joanna Kapusta – altówka. Łukasz Laxy – wiolonczela, Justyna Kwarcińska – prowadzenie
♦
Piotr Peszat Democratic Music na fortepian (2019)
Martyna Zakrzewska – fortepian
Georges Aperghis Simata na fortepian (1970)
Martyna Zakrzewska – fortepian
Michał Lazar mozaika #3 na taśmę i wideo (2019) – fragment collage’u powstałego na użytek spektaklu tanecznego Mozaika, wideo we współpracy z Grzegorzem Martem
Orkiestra Smyczkowa Elementi:
skrzypce I: Natalia Orszak, Patrycja Polanowska, Anna Śliwczynska, Ewa Maria Gil, Adrian Lalik, Zofia Guzik; skrzypce II: Magdalena Pawlus, Joanna Boryczko, Zuzanna Jakimowicz, Aleksandra Panasiuk, Paulina Anna Bujok, Anna Lewandowska; altówki: Barbara Papierz, Dominika Dudek, Aleksandra Machnik, Edyta Butor, Justyna Maziarka, Magda Niedźwiecka; wiolonczele: Jan Pasławski, Katarzyna Bryniczka, He Xu, Weicheng Zhang, Monika Wursten, Xia Sheng; kontrabasy: Kuba Braun, Konrad Zapotoczny; perkusja: Aneta Puławska, Stanisław Konstanty
studenci, doktoranci i absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie
Joanna Kapusta – altówka, Łukasz Laxy – wiolonczela, Zuzanna Michna – flet, Małgorzata Mikulska – flet, Wiesław Ochwat – akordeon, Rafał Pałacki – akordeon, Martyna Zakrzewska – fortepian, Izabela Żurczak – basethorn
Nadim Husni, Justyna Kwarcińska – dyrygenci
Waghalter Quartet
Xing Yu
Organizatorzy
Akademia Muzyczna w Krakowie
Koło Naukowe Studentów Kompozycji
Koło Naukowe Studentów Teorii Muzyki
Dodaj komentarz