Gdy 27-letni Garrick Ohlsson jechał do Warszawy na Konkurs Chopinowski, polecono mu, by zgolił brodę. […]
#75 Dlaczego słuchamy tak dużo muzyki przeszłości? (gość: Giovanni Antonini)
Giovanni Antonini zaczynał działalność w latach osiemdziesiątych na fali rosnącej popularności wykonawstwa historycznego. Przez wiele […]
#74 Podsumowanie roku 2022
Wkraczaliśmy w ten rok z bagażem pandemii na plecach. Prędko nasz świat dotknął inny kryzys, […]
O inauguracji organów w NOSPR
Historyczne wydarzenia budzą pokusę, aby wszystko w nich było doniosłe, monumentalne i wiekopomne. Jestem zwolennikiem […]
#73 Jaka powinna być siedziba zespołu muzycznego?
„Między próbą a planowaniem zakasujemy rękawy i… gruntujemy, malujemy, zrywamy, wiercimy, naprawiamy, budujemy, odświeżamy i […]
Forqueray czy Busoni?
Jedna z moich Czytelniczek napisała, że to wydarzenie odblokowało jej emocjonalny zastój koncertowy. Bała się, […]
#71 Lidia Grychtołówna nagrała nową płytę!
„Lidia Grychtołówna Plays in 2022” to najnowsza płyta legendarnej pianistki. Nagrana bezkompromisowo, zarówno w sensie […]
O „Cyganerii” Pucciniego na skrzypce i fortepian
Czy można zaaranżować Cyganerię Pucciniego na skrzypce z fortepianem? Jak mówił klasyk – można, gdyby […]
#70 O Jerzym Fitelbergu
Historia muzyki pełna jest zapomnianych twórców. Jednym z nich był syn Grzegorza Fitelberga, wielkiego dyrygenta, […]
#69 O szczęściu płynącym ze słuchania muzyki klasycznej
Niedawno postawiłem w Szafie pytanie o to, dlaczego słuchamy muzyki klasycznej. Odezwał się do mnie […]